tisdag 3 mars 2009

Röd utan sol

Det är bara att inse, om man ska få något bloggat så är det ingen ide att vänta på någon form av dagsljus. Jag hann färdigt med FLS koftan i lördags så det var verkligen i sista minuten innan februari blev mars. Ärmarna har varit riktigt sega, mest på grund av beslutsamhets ångest över hur de skulle avslutas. Fick till sist rådfråga en vän (tack!)så nu vart jag nöjd. Araucania garnet har varit väldigt drygt cirka 3,5 härvor har jag gjort åt. Stickat på Knitpro nr 4,5.


Julledighets-stickningen som kom av sig har tittat fram igen. En Swallowtail shawl i rött Visjögarn är det tänkt att bli. Det verkar som att jag har kommit in i en röd period..





6 kommentarer:

miastick sa...

Snyggt Helena! Jag funderar på att repa upp en röd sjalstickning och göra en swallowtail av den istället. Hoppas du tycker det känns bra och inte härmigt :)
Kram!

anna kim sa...

Snyggt! Värst vad du hinner!

Kram

PetraO sa...

Den blev toppenfin! Visst är det fint med rött - mitt nästa projekt är också rött!

Annabell sa...

Vilken härlig tröja och fin färg också!

Anna sa...

Rött är ju så snyggt! Fina grejer och snart kommer väl bilder på egenspunnet?

Mia sa...

Vilken fin! Jättehärlig nyans, inte konstigt att du gillar rött! :)