lördag 6 oktober 2007

Att vara eller

inte vara kulturtant. Ja det är frågan som jag grubblade på igår. Bara för att krasst konstatera att jag bara är en garnnörd. Jag väljer att sjunka ner i soffan med nygjorda tofflor och ny stickning, istället för att shoppa dyra vintagekläder på kulturnatten..









Jakten på den perfekta mössan fortsätter. Trodde att jag skulle bli nöjd med det senaste försöket, en dragspelsbasker ifrån östergötlands ullspinneri, men oh no.. Sambon asgarvade och själv konstaterade jag att den aldrig kommer att få följa med mig ut på promenad. Som tur är så finns det andra som passar väldigt bra i den.. (tack för "lånet" av ditt söta ansikte!)

Så för egen del är det bara att fortsätta leva på hoppet. Jag SkA hitta en mössa som jag blir nöjd med!


4 kommentarer:

Anna sa...

Helena, den mössan har jag också funderat på. Mössor är ett elände, för mig brukar det sluta med huva eller en sjal runt istället.
Vad ska du göra med Eskimogarnet, för det är väl det i svart/vithögen?
Är det tovnig på gång?

Anonym sa...

Jag som tyckte din dragspelsbasker blev jättefin. Jag tror visst du passar i den.

Kram Anna Kim

Anonym sa...

Hej Helena!

Vilken snygg mössa! Vart hittar man en sådan beskrivning? Kul att du har en blogg. Fick nys om det när broderikursen började i fredags - av Anna och Petra. Hur är LAU250? Alldeles underbar va?
Ha det fint! / A Kull

Anna sa...

Helena, kom att tänka på denna mössan. Finns i Loop-de-loop boken.
http://www.loop-d-loop.com/productspages/hats/ach.html