söndag 30 september 2007

Färdig...


är något som jag känner mig nu. Tentan är äntligen inlämnad så nu återstår 3 veckors väntan på besked om hur illa det har gått...

Men jag är också färdig med mina gosiga vantar. Längtar nästan efter den första kylan så att jag får börja använda dem.



Det känns som om sambon börjar bli ganska väldresserad...


Kommer hem ifrån USA med fantastiskt fint sockgarn i merino/silke och effektgarn ifrån Art fibres, vars hemsida sambon har spärrat för mig. Han anar nog att det kan bli tufft för hushållsekonomin om jag släpps loss där.






Klar med R:s sjal blev jag också tillsist plus en likadan fast lila till mig själv. Så nu kan vi avnjuta våra sköna morgonpromenader i tjusiga Soft Silk halsvärmare..


(Jag fattar fortfarande inte hur man länkar till andras sidor så jag tar tacksamt emot tips på hur man gör!)

3 kommentarer:

Anna sa...

Underbara vantar, fantastiska garner (duktig sambo) och söt liten tjej i morsans sjal.

Vi kan kolla på det där med länkning till andra när vi ses.

Anonym sa...

Vantarna blev jättefina. Det får bli nästa projekt.

Kram Anna Kim(vad skönt när tentan är inlämnad. Äntligen kan man andas igen)

Anonym sa...

Tjena Helena!!
Hur står det till? Jag är med sugen på lite vantar.. Sitter o gluttar på Garnkorgen (eller vad den nu heter) och ska beställa lite Visjö och lite Eskimo som ska bli julklappar. Har du kommit igång med några sockor än? Så PA var så duktigt, en liten stjärna i kanten:)Hoppas ni mår bra och lycka till med tentan! Vilken ursöt liten tjej på bilden o sjal med för den delen:) Här går maken o struttar runt o väntar på söndag då han ska åka igen på nästa älgvecka, lyllos han. Jag vill med vara barnfri en vecka! Kram Petra