onsdag 4 februari 2009

Min första tråd!

Under våren läser jag en riktigt garnnördig kurs på universitetsnivå. I den ingår bla. att vi ska lära oss att spinna på slända. Jag har ju sneglat så länge på andras vackra sländor och garner och därför så insåg jag att ska jag testa spinnandets ädla konst så ska jag ta mig tusan göra det med klass och stil:) Så här är den- En Kunderts ifrån Spinspiration.
Jag hade inte tänkt testa den förrän på kursen, men den var ju så vacker att det bara inte gick att låta bli. Så idag har jag spunnit mitt livs första garn- ett entrådigt Eskimo garn med bouclé karaktär:). Svårt som tusan är det- men otroligt kul! (det tyckte även katterna, har haft fullt upp med att hålla reda på alla djur och ulltussar!)

5 kommentarer:

anna kim sa...

Den ser super najs ut!

Anna sa...

Baby,du kommer att älska det mer och mer. Lovar!

Anonym sa...

Åh, vad fint! Vårda det ömt! Det ser riktigt mysigt ut.

miastick sa...

Å vad kul med ett blogginlägg från dig Helena!
Lycka till med spinnandet.

Kristina sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg! Hoppas att du hinner med det mitt i alla studier. Ha det bra!