måndag 22 mars 2010

Full fart

är det fram till på fredag då det äntligen bär av till Grötö och årets bästa stickfest börjar. Jag kommer att vara på torget hela helgen och har laddat upp för fullt med sjalnålar och Stickmarkör Royale i nya underbara färger och flera nya storlekar. Ser fram emot en härlig helg med god mat, stickning och fina vänner.
Av min försäljning kommer jag att sätta in 10% av den totala summan till ett kvinnoprojekt som drivs av EHBC församlingen i Awassa. Maria som är en vännina till min svägerska gör en fantastisk insats för ensamstående HIV- smittade mödrar och deras öde och historier har berört mig mycket. Jag vet också att varenda insatt krona kommer att användas till de här kvinnorna utan några administrativa omkostnader och det känns väldigt viktigt för mig.

5 kommentarer:

Anna sa...

Vilken härlig hög!

Mjuka sa...

Så fint!
kramar Malin

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vi ses!

SF sa...

Klart vi ses till helgen! Dina fina sjalnålar vill jag inte missa och vilket bra ändamål att låta en del av pengarna gå till. Jag har med min shoppingpigga mamma också, hon behöver säker en sjalnål eller några fina stickmarkörer....

Aviga och 2 räta sa...

Fina sjalnålar! Var hos Tummelisa igår och blev förevisad dina fina alster, av vilka ett givet åkte ner i kassen./C