söndag 20 juli 2008

Datorfritt

Om man skall få sina söner att inte sitta framför datorn i tid och otid så får man föregå med gott exempel. Man inser också hur mycket mer man hinner med att sticka istället för att surfa, fast nog har jag saknat stunden på kvällen framför datorn. Under frånvaron har jag ägnat mig åt att dra upp min february kofta när jag bara hade 8 mönsteromgångar kvar. Jag som verkligen hatar att repa upp insåg att ärmhålet blev alldeles för stort. Eftersom jag inte är med på någon KAL så har jag "tjuvläst" på stickamera bloggen och fick där tipset att hoppa över ökningarna under armen och nu känns det mycket bättre.




Sen har jag roat mig med en jättekul stickning, en Pilsepid ifrån min danska barnsticknings bok. Nu väntar bara blockning till en otåligt väntandes dotter.




Tillsist har jag utmanat mig själv med Twisted Flower sockorna ifrån Cookie A. Pilligt men roligt och de ser ut att bli riktigt nice i Lornas Laces Douglas Fir.



Det var lite av det jag har roat mig med i denna snabbuppdatering. Nu väntar mini bröllopsresa utan barn till Köpenhamn med goda vänner.

4 kommentarer:

miastick sa...

Hej Helena,
vad fin pilespidsen blev! Jag har inte satt igång med någon själv men nu kanske döttrarna blir sugna.
Åkte förbi dig nu ikväll, vi är hemma en snabbis igen och jag har datorkontakt. Fast denna dator är egentligen helknäpp, funkar bara korta perioder. Sista laptopen har också pajat nu, denna sommar av totalhaverier är verkligen galen.
Köpenhamn är jag avundsjuk på, det är ju andra gången på en månad du är där nu, eller??? Fubbigt.
Hoppas benet snart blir bättre, kanske redan?
Kram!

PetraO sa...

Vilka fina stickprojekt - jag håller också på med en february till Freja - men jag kanske ska repa upp lite jag också för ärmhålens skull... Ha det gott i Köpenhamn! / Petra

Anna sa...

Ha en underbar resa och så mycket snyggt du stickat!

Boel sa...

Det kan vara nog så svårt att vara föredöme själv när det gäller datortid. Vår son på 10 skrek till sn pappa i går när det var dags att sluta och läggdags:
-Men du då du har ju suttit framför datorn mycket mer än jag i dag.
Svårt som förälder att argumentera mot det när det stämmer.