söndag 20 januari 2008

Jag får väl glädja omgivningen med att visa mig i den senaste mössan! (känner mig verkligen helt fel i mössa, tur att det inte har varit så kallt ännu!)


Helgen har försvunnit alldeles för snabbt, jobb hela dagen igår och idag har jag njutit av det nya ordet i mitt liv- LEDIG! Lite stickning har det hunnits med, jag håller på med förkortade varv för första gången - Kul! Det ska bli en kofta till en liten henom som inte finns ännu. Mönstret kommer ifrån boken Sparat, ett reafynd för länge sedan och är en av mina favoriter. Garnet, babycashmerino från Debbi Bliss är underbart att sticka med. (hm, undrar om jag har börjat bli lite hjärntvättad ).







5 kommentarer:

Inger sa...

Den boken älskar jag.Har stickat många sådana där koftor,i babystorlek och i dockstorlek.Det finns mycket intressant att läsa i boken också.

PetraO sa...

Mössan är busfin, du passar visst i mössa! Precis en sån kofta stickade mamma till Valle när han var nyfödd (i limegrönt Visjö) och jag har älskat den. Jag har precis börjat på ett par nya monkeys...jag blev inte riktigt nöjd med den gula...dessutom är de ju faktiskt riktigt roliga att sticka! Kram Petra

Anna sa...

Jojo, du är hjärntvättad, det känner jag in på direkten! Du är nu medlem i min babycashmerinosekt. Mia också. Får nog formge ett nytt mönster snart som hjärntvättar fler!
Jag blir lite fnittrig av din mössbild, det syns liksom på ditt ansikte att du inte tror på själva idén! Lite mer positiv energi skulle nog göra susen! He he... tänk ordet LEEEEEDIG just när det trycks på kameran!

Anna sa...

Tänkte gå in och skriva igen, glömde säga hur underbar koftan kommer att bli, det syns redan i detta skedet!

petra.m sa...

Det är ju så fint det mönstret!!! Det har jag tänkt sticka i evigheter men aldrig kommit igång så nu kanske man blir lite sugen! Fast min bebis är ju snart ingen bebis längre så det får väl bli till dockorna nu istället:)
Kram Petra