måndag 1 september 2008

Dags för bildbevis

på att jag inte har tacklat av fullständigt, även om man kan tro det när man kikar in här.

Jag jobbar på för fullt på kvällarna, men ett par timmar om dagen sitter jag och kämpar på med mina sjalprojekt. Och nu går det så långsamt att jag börjar tro att jag aldrig kommer att se slutet.

Mystic Light sjalen tar nästan en timme per varv nu, det är helt klart det kämpigaste stickprojekt jag någonsin gett mig in på. Men med en massa envishet och med Sillens varvpeppare så ska jag ta mig igenom mönstret.


Icarusen växer på den med, än så länge så är det bara en lång transportsträcka till den klurigare delen. Perfekt "efterkvällsskiftet" stickning.

Sen har jag nog för första gången drabbats av SSS.

Jag har aldrig tidigare haft problem med att sticka två sockar, vill ju kunna använda dem så fort som möjligt. Men sockklubbens augustimönster Spring forward vill inte riktigt bli klara. Jag får väl hoppa fram på ett ben tills jag orkar ta tag i tvåan.

5 kommentarer:

Anna sa...

Så otroligt mycket fint du håller på med! Ta med bröllopskort när vi ses. Oförlåtligt att glömma...

petra.m sa...

Hallihallå!
Tack för pratstunden senast:) Den ser verkligen fin ut Mystic light! Ska bli spännande att se den helt färdig. Nu är mitt strumppar färdigt och jag har fått hem böcker och garner i horder så nu ska jag börja nåt nytt roligt ikväll! Kanske en pilsepid eller en lite Amigurumi.
Kram petra

Efwa - Medea sa...

Du får börja sticka båda sockarna på en gång. det är super!
Så fina saker du gör!

Mia sa...

M.L-sjalen är ju tokigt vacker! Jag får lite ont i hjärnan bara jag tittar på den, avancerad stickning skrämmer mig. Men jag skulle gärna lära mig sticka bättre. Har du gått någon kurs eller är du självlärd? Du är alldeles tokbra! :)

Linda sa...

Här kommer lite extra heja heja rop. Nu har du inte långt kvar på Mystic Lighten, snart är den färdig ska du se! Och fin blir den!!